zvláštní poděkování
Quantcom.cz

Dvě koncertní zastavení festivalu Musica religiosa

Elena Gazdíková a Šárka Maršálová

autor: Scena.cz   

Velikonoční hudební festival Musica religiosa v Olomouci, který třetím rokem pořádá agentura Festa, se pomalu chýlí ke svému konci. Prozatím měli hudbymilovní Olomoučané možnost vyslechnout ve dvou večerech duchovní skladby Jana Křtitele Vaňhala, Antonia Vivaldiho a Wolfganga Amadea Mozarta. Oba koncerty se konaly v chrámu svatého Mořice.
Zahajovací koncert, který se konal 16. března 2005 patřil provedení Stabat Mater Jana Křtitele Vaňhala (1739 - 1813). Za řízení dirigenta Miloše Machka se velmi dobře uvedl komorní orchestr Moravské filharmonie Olomouc Camerata Moravia (umělecký vedoucí Vít Mužík), dále spojené sbory – jmenovitě Dívčí pěvecký sbor Pedagogické školy v Kroměříži a dívčí část významného olomouckého sboru Campanella. Oba sbormistři Jan Štěpánek (Dívčí sbor PŠ Kroměříž) a Jiří Klimeš v případě sboru Campanella odvedli se svými svěřenkyněmi kus dobré práce – sbor zněl plně, bez rozpoznatelných chyb. V sólových partech se představila sopranistka Moravského divadla Elena Gazdíková, jejíž hlas vynikl v náročných technických pasážích skladby (Eja Mater, Tui nati...) a sólistka Slezského divadla v Opavě Šárka Maršálová.

Ve druhém večeru duchovní hudby (22. března) zazněly skladby dvě: Stabat Mater Antonia Vivaldiho (1678 – 1741) a Missa brevis in d Wolfganga Amadea Mozarta (1756 – 1791). Drobná Vivaldiho duchovní skladba je napsána pro komorní orchestr (opět účinkoval soubor Camerata Moravia) a alt. Sólový part s jistotou a úspěchem přednesla Magda Málková (taktéž sólistka opery Moravského divadla). V Mozartově mši jsme slyšeli komorní pěvecký sbor Katedry hudební výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Palackého (sbormistr Jiří Klimeš). Provedení obou skladeb řídil dirigent Tomáš Hanák.
Doufejme, že skladby, které byly ve velmi kvalitním obsazení provedeny v letošním ročníku festivalu Musica religiosa představují výzvu a příslib pro ročníky další. Zaplněný chrám svatého Mořice svědčí o hladu posluchačů po duchovním rozjímání a zastavení se v dnešní uspěchané době při krásné hudbě - třeba v čase velikonočním.

28.3.2005 16:03:47 Tomáš Lehotský | rubrika - Zprávy

Časopis 20 - rubriky

Archiv čísel

reklama

Festival Setkání Stretnutie 2024

Články v rubrice - Zprávy

Novinky z Institutu Pavla Šmoka

Luboš Ogoun (Foto: Institut Pavla Šmoka)

V Institutu Pavla Šmoka (IPŠ) v Braníku je i v roce 2024 zpřístupněna videotéka se studovnou s archivem tiskov ...celý článek


FOK zveřejnil program jubilejní 90. sezóny

Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK

Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK zahájí 90. sezónu provedením monumentální Symfonie tisíců Gustava Mahlera ...celý článek



Časopis 20 - sekce

DIVADLO

Hra, která se zvrtla: grál mezi komediemi

Milan Němec a Kristýna Daňhelová (Hra, která se zvrtla)

Městské divadlo Brno uvádí inscenaci trojice autorů Heryho Lewise, Jonathana Sayera a Heryho Shieldse HRA, KTE celý článek

další články...

HUDBA

Cooper přiveze unikátní 3D/AV show

Max Cooper

Britský producent a tvůrce inteligentní taneční hudby Max Cooper představí 16. května svůj nejnovější projekt celý článek

další články...

LITERATURA/UMĚNÍ

Re-connect Art 2024

Re-connect Art 2024

4. ročník festivalu performance a multimédií Re-connect Art pořádaný Nadací Prague Biennale se bude konat v te celý článek

další články...