Ježíš je na Tinderu poprvé v Česku
autor: archiv divadla
zvětšit obrázekMěstská divadla pražská uvedou v Komedii konceptuální dílo, které zvědavě zkoumá naši paralelní přítomnost ve světě sociálních sítí. Jediná dvě představení se uskuteční 23. a 24. dubna 2024. Rodrigo García a s ním tři herci, kteří bezstarostně ignorují divadelní konvenci, kytarista, jehož nástroj vůbec nezní jako kytara, a inscenace s názvem, který odkazuje na všudypřítomnost Boží.
Rodrigo García je původem argentinský divadelní režisér, dramatik a scénograf, laureát Evropské divadelní ceny z roku 2010. Narodil se v roce 1964 v Buenos Aires. V roce 1986 se přestěhoval do Španělska, kde pracoval jako režisér a záhy založil vlastní divadelní společnost La Carniceria Teatro (Divadelní řeznictví). Pro jeho tvorbu je typický extrémní fyzický projev doprovázený myšlenkově radikálními texty útočícími na publikum a s ním i na celou hyperkorektní západní civilizaci.
Inscenace Ježíš je na Tinderu měla premiéru před necelým rokem v Madridu jako koprodukční projekt tamějšího Teatro de La Abadía a Městských divadel pražských. Také v tomto divadelním pojednání nad technologiemi a sociálními sítěmi se vrací Garcíovy charakteristické prvky: nezvyklé objekty například v podobě robotického psa, stylizovaná pohybová složka, výrazné textové plochy, komiksové projekce, živá hudba, jídlo. A samozřejmě kritický osten vůči současné společnosti. „Moje hry jsou útokem proti rutině. Netvrdím, že jsme díky nim lepší, ale snad rozšiřují náš vesmír a naši vnímavost,“ říká kontroverzní světový režisér. A dodává: „Snažím se být výrazný, ale nekřičet.“
Ředitel MDP Daniel Přibyl k této výjimečné koprodukci uvádí: „Jednou z osobností současného postmoderního divadla, kterou jsem si vždy přál představit českému publiku, je Rodrigo García. Na jevišti ukázal již ledacos: nechal umírat humry, ostříhat ženy nebo ničit kilogramy jídla na nahých lidských tělech. Pobouřil feministky, ochránce zvířat i křesťany. Toto představení není explicitně provokativní, jako byla ta předchozí. Je to Garcíova esej o naší civilizační pošetilosti, o triumfu triviality ve společnosti prostoupené technologiemi, interpretovaná třemi mladými herci, jedním hudebníkem a jedním robotickým psem. Představení je překvapivě abstraktní a poetické, přitom ale ve výpovědi razantní.“
Představení uvádíme ve španělském jazyce s českými titulky.
TIP!
Časopis 19 - rubriky
Články v rubrice - Zveme ...
Toyen - Všechny barvy samoty v Divadle Kolowrat
„Toyen se mi už mnoho let vrací do myšlenek i do srdce…. je jako sen, stále vám uniká a brání se d ...celý článek
VČD uvede derniéru hry Kdo se bojí Beatles
Pardubický soubor před rokem uvedl českou premiéru hry slovenského dramatika Viliama Klimáčka Kdo se bojí Beat ...celý článek
Trochu buřtový, trochu medový večer
Soubor Kozel ve fraku, který se věnuje tvorbě na poli pantomimy a pohybového divadla, uvádí novou inscenaci Bu ...celý článek
Multimediální dekonstrukce expedice na Blaník
3. května 2024 vstupuje do divadla DISK s autorským tutulem Až bude nejhůř studentstvo 3. ročníku Katedry alte ...celý článek
VČD uvede premiéru hry Don Juan se vrací z války
Předposlední novinku stávající sezóny uvede Východočeské divadlo o víkendu 4. a 5. května 2024 na velkém jeviš ...celý článek
Časopis 19 - sekce
HUDBA
Anna K. představila svoje Údolí včel
Dlouholetá populární stálice na české hudební scéně, zpěvačka Anna K., po šesti letech opět vystoupila a to 25 celý článek
OPERA/ TANEC
Madama Butterfly a nabídne hned dva vyhlížené debuty
Osmnáctá sezóna oceňované série kinopřenosů z Metropolitní opery v New Yorku, která v posledních letech pod celý článek
LITERATURA/UMĚNÍ
Životopisné drama Hilma
Hilma
Její umění neuznávalo hranice viditelného světa ani společenských konvencí. Švédské životopisné drama celý článek